Organa władzy
Dyrektor Przedszkola nr 306 "Mali Optymiści"
Anna Rudowska
Struktura organizacyjna
Status Prawny
Przedszkole nr 306 „Mali Optymiści” jest przedszkolem publicznym działającym jako jednostka budżetowa.
Organ prowadzący – Miasto Stołeczne Warszawa.
Organ sprawujący nadzór pedagogiczny – Mazowiecki Kurator Oświaty.
Przedszkole działa na podstawie:
- Ustawy Prawo oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 r.
- Ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r.
- Ustawy Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r.
- Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
- Uchwały Nr LXXIII/1893/2013 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 12 grudnia 2013 roku, ze zm. w sprawie ustalenia sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych w m. st. Warszawie
- Aktu założycielskiego: Uchwała Nr XLIII/1367/2008 Rady m.st. Warszawy z dnia 27 listopada 2008 r. w sprawie zmiany nazwy Przedszkola nr 306 w Warszawie ul. Szegedyńska 13
- Statut Przedszkola nr 306 „Mali Optymiści”
Statut Przedszkola
Organizację pracy Przedszkola nr 306 "Mali Optymiści" reguluje statut przedszkola
Zasady funkcjonowania
Przedszkole nr 306 ”Mali Optymiści” jest placówką opiekuńczo-wychowawczą działającą jako przedszkole publiczne. Przedszkole zapewnia dzieciom opiekę, wychowanie i nauczanie przez pięć dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-17.30 za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy. Placówka funkcjonuje przez cały rok szkolny za wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący. W czasie wakacji przedszkole może pełnić dyżur, w terminie ustalonym z organem prowadzącym. Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział złożony z dzieci zgrupowanych wg zbliżonego wieku, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań, uzdolnień. Dyrektor przedszkola powierza każdy oddział opiece jednego lub dwu nauczycieli, zależnie od czasu pracy oddziału. Szczegółową organizację wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji przedszkola opracowany przez dyrektora i zaopiniowany przez radę pedagogiczną. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji przedszkola dyrektor ustala ramowy rozkład dnia, który uwzględnia wymagania zdrowotne, higieniczne i jest dostosowany do założeń programowych oraz oczekiwań rodziców. Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciele, którym powierzono opiekę nad danym oddziałem ustalają dla tego oddziału szczegółowy rozkład dnia, z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci.
Kompetencje
Zgodnie z Ustawą Prawo oświatowe organami przedszkola są:
Dyrektor Przedszkola
Dyrektor przedszkola planuje, organizuje, kieruje i nadzoruje pracę przedszkola zgodnie z przepisami prawa oraz reprezentuje placówkę na zewnątrz. Wykonuje zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa dzieciom i nauczycielom w czasie zajęć organizowanych przez przedszkole.
Kompetencje Dyrektora zapisane są w Statucie Przedszkola.
Rada Pedagogiczna
Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem przedszkola w zakresie realizacji zadań statutowych dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.
Kompetencje Rady Pedagogicznej zapisane są w Statucie Przedszkola.
Rada Rodziców
Rada Rodziców stanowi reprezentację rodziców dzieci.
Kompetencje Rady Rodziców zapisane są w Statucie Przedszkola.
Metryka
changes-registry
Expand